Orlen: wszystkie nasze umowy z klubami i związkami uwzględniają szkolenie młodzieży

Każda umowa sponsoringowa zawierana przez Orlen z klubami i związkami sportowymi silnie akcentuje konieczność szkolenia dzieci i młodzieży - mówiła podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu (8-10 września 2020 r.) Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego PKN Orlen.
PAP/S. Leszczyński
PAP/S. Leszczyński

„Chcemy pobudzić u naszych partnerów myślenie o tym, jak zastąpić w przyszłości obecnych mistrzów nowym pokoleniem sportowców odnoszących sukcesy” - podkreśliła Pniewska. Wskazała tu na takie inicjatywy Orlenu, jak akademie kartingowe czy akademie piłkarskie, którymi w całej Polsce objętych jest około 10 tys. dzieci.

W trakcie debaty na temat opłacalności inwestycji w sport Agata Pniewska wskazywała, że sponsoring sportu jest dla Orlenu nie tylko wyrazem odpowiedzialności społecznej spółki, ale jest to też inwestycja wspierająca cele biznesowe i budująca wizerunek PKN Orlen.

Dlatego też spółka wspiera sport w wymiarze krajowym - sponsorując PKOl, lekką atletykę czy reprezentację Polski w siatkówce - jak też lokalnie.

Sponsorowanie sportów motorowych, w tym Formuły 1, ma związek z międzynarodową działalnością Orlenu (produkty koncernu trafiają do ponad 110 krajów na 6 kontynentach) i buduje globalną rozpoznawalność marki. Wsparcie sportu amatorskiego - jak np. finansowanie imprez biegowych i kolarskich - ma przybliżać działalność koncernu polskiemu konsumentowi.

Uczestniczący w dyskusji prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Zygmunt Waśkowski wskazywał, że to właśnie sportowcy amatorzy stanowią główny czynnik rozwoju rynku sportowego, szacowanego w skali świata na 600 mld dolarów. „W Polsce sport generuje ok. 2 proc. PKB i daje zatrudnienie 2 proc. pracowników w polskiej gospodarce” - powiedział Waśkowski.

Jak podkreślał, z badań wynika, że gdyby około połowy społeczeństwa uprawiało jakieś formy aktywności fizycznej, dałoby to oszczędności wydatków na służbę zdrowia w wysokości ok. 2 proc. U osób uprawiających sport amatorski spada o 30 proc. zapadalność na cukrzycę i choroby serca. Brytyjskie badania pokazują, że aktywne fizycznie osoby są o 5 dni mniej rocznie na zwolnieniu lekarskim niż pozostali pracownicy.

„Nie istnieje rozwój sportu masowego bez profesjonalnego” - mówił prowadzący debatę poseł Ireneusz Raś, przewodniczący sejmowej komisji sportu. „Muszą być mistrzowie i idole, którzy zachęcają społeczeństwo do uprawniana sportu. Muszą też być sprawni menadżerowie sportu i imprez masowych” - argumentował Raś.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO