Piotrków stawia na sieć miejskich rowerów

Dziewięć stacji stałych, jedna sezonowa oraz 80 rowerów do dyspozycji – tak przez najbliższe cztery lata będzie wyglądał Piotrkowski Rower Miejski.

Ogłoszono już przetarg, który wyłoni operatora systemu roweru miejskiego na najbliższe cztery lata. W 2020, 2021 i 2022 roku rower miejski będzie funkcjonował od 1 kwietnia do 31 października. Nie znana jest jeszcze data inauguracji systemu w tym roku.

- Od momentu rozstrzygnięcia przetargu operator systemu musi mieć zagwarantowany określony czas na przygotowanie się do świadczenia usługi, czyli zakup rowerów, stacji dokujących, zorganizowanie systemu płatności czy też telefonicznego biura obsługi klienta – wyjaśnia podkreśla Agata Wypych z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Jednakże jednym z kryteriów oceny ofert w postępowaniu przetargowym jest termin uruchomienia systemu, dlatego liczymy, że uda się to zrobić jak najszybciej – dodaje. W najoptymistyczniejszym wariancie Piotrkowski Rower Miejski może wystartować 1 sierpnia.

Na nowy system złoży się dziewięć stacji stałych: Dworzec Kolejowy, Belzacka Basen, Stare Miasto Mediateka, Park im. ks. J. Poniatowskiego, Osiedle Łódzka, Dmowskiego Poprzeczna, Osiedle Wyzwolenia, Wierzeje, Słowackiego Osiedle oraz jedna sezonowa przy kąpielisku „Słoneczko”. Ta stacja będzie funkcjonować od początku czerwca do końca września.


W czasie funkcjonowania dziesięciu stacji do dyspozycji mieszkańców będzie 80 rowerów, w tym: 68 rowerów standardowych, 5 tandemów, 3 rowery familijne/cargo i 4 rowerki dziecięce. Z kolei w czasie, gdy działać będzie dziewięć stacji stałych, piotrkowianie będą mogli korzystać z 72 rowerów, w tym: 60 rowerów standardowych, 5 tandemów, 3 rowery familijne/cargo i 4 rowerki dziecięce.

Nie jest wykluczone, że system będzie rozszerzony o tzw. stacje sponsorskie, gdyż taką możliwość przewiduje projekt umowy. W przypadku ich uruchomienia, sieć stacji rowerowych zostałaby rozszerzona o dodatkowe miejsca wypożyczania rowerów, których koszty funkcjonowania pokrywać będą zewnętrzni inwestorzy (np. centra handlowe). O ich lokalizacji, a także o liczbie i rodzaju dodatkowo dostępnych rowerów decydować będzie potencjalny sponsor.

Źródło: UM Piotrków Trybunalski

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO