Rewolucyjne zmiany w Grupie PZU: sztuczna inteligencja i przyjazne relacje z klientami

Grupa PZU jest dziś spółką skupioną na potrzebach klientów; jest nie tylko ubezpieczycielem, ale i partnerem, który pomaga żyć lepiej, zdrowiej, bezpieczniej – mówił prezes Grupy PZU Paweł Surówka podczas gali z okazji aktualizacji strategii firmy do roku 2020. Grupa stawia sobie nowe ambitne cele na kolejne lata: wykorzystanie nowych technologii i sztucznej inteligencji, bezpieczeństwo i przyjazne relacje z klientami.
Rewolucyjne zmiany w Grupie PZU
Rewolucyjne zmiany w Grupie PZU

„Ubezpieczenia się zmieniają, bo zmieniają się też nasi klienci. Kiedyś nasi klienci chcieli uniknąć choroby, dziś chcą być zdrowi. Kiedyś klienci oczekiwali wyłącznie odszkodowania za szkody, dzisiaj oczekują od nas, że realnie pomożemy im ze wszystkimi formalnościami, które powstały poprzez szkodę. Kiedyś ludzie zawierali ubezpieczenie na życie po to, by ich potomkowie nie mieli problemów, gdy ich zabraknie. Dzisiaj zawierają ubezpieczenia, by zapewnić swoim potomkom byt” – mówił prezes Grupy PZU.

Podkreślił, że PZU to już nie tylko firma sprzedająca ubezpieczenia, ale to podmiot, który wchodzi do cyfrowej gospodarki.

W czwartek Grupa PZU przedstawiła wyniki za 2018 r. Dyrektor finansowy Grupy, Tomasz Kulik, podkreślił, że miniony rok był doskonały. Zysk PZU wyniósł 5,4 mld zł i był o 28,3 proc. wyższy niż w poprzednim roku. Wartość sprzedanych ubezpieczeń w 2018 r. wzrosła o 623 mln zł do rekordowych 23,5 mld zł; był to wzrost o 2,7 proc. w porównaniu z rokiem 2017. „Zmieniamy się. Odmładzamy ofertę ubezpieczeń na życie, oferujemy nowe produkty majątkowe, pracujemy nad zaawansowanymi algorytmami wyceny ryzyka” – mówił Kulik.

„Nie zmarnowaliśmy ostatnich 12 miesięcy. Z naszych produktów zdrowotnych skorzystało ponad 2,3 mln klientów” – oświadczył Roman Pałac, prezes PZU Życie SA. Zapowiedział, że w tym segmencie Grupa wprowadza kolejne produkty, a przyświecają jej następujące idee: oferta dopasowana do potrzeb klientów, rozbudowana dystrybucja, nieustanna poprawa jakości obsługi. „W ciągu roku zaproponujemy nowe produkty dla spółek MŚP i klientów indywidualnych” – oświadczył.

Roman Pałac poinformował, że przychody PZU Życie SA wyniosły 575 mln zł, co oznacza aż 25% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Poinformował również, że Grupa przejęła 32 placówki zdrowotne Falck wraz z ponad 1100 pracowników. Tym samym Grupa ma już prawie 100 placówek zdrowotnych w całej Polsce.

Zdaniem prezesa PZU Życie SA, Pawła Surówki, rozwój nie jest możliwy bez nowych technologii. Właśnie dlatego spółka wprowadza nowe rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Jednym z nich jest  platforma moje.PZU.pl – na razie dostępna w podstawowej wersji. Ma to być przewodnik dla klientów, by wiedzieli, jak dbać o swoje zdrowie i finanse. Na platformie niebawem znajdą się nowe funkcjonalności tj. możliwość przechowywania swoich danych medycznych (recept, e-skierowań i wyników badań, które zostały zrobione placówkach PZU).

Kolejnym rozwiązaniem, które zaprezentowano podczas gali, a które wykorzystuje nowe technologie jest  platforma InPZU, która uczy Polaków, jak inwestować i oszczędzać. „Pomysł zaprezentowaliśmy w ubiegłym roku i był to całkowicie nowy projekt, nadchodząca rewolucja; trzęsienie ziemi dla branży. Dziś mogę z dumą ogłosić, że zgromadziliśmy już 100 mln zł aktywów w InPZU i na tym nie spoczywamy. Mamy apetyt na więcej” – oświadczył prezes Grupy PZU SA.   
 
Wśród innych innowacyjnych rozwiązań zaprezentowanych w trakcie gali, znalazł się projekt PZU GO. Rozwiązanie to wykorzystuje niewielkie urządzenie typu beacon przyklejane na szybie samochodu oraz aplikację mobilną, które współpracując ze sobą wychwytują niebezpieczne sytuacje na drodze, by w razie wypadku wezwać automatycznie pomoc.

Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU SA i PZU Życie SA zapowiedział, że Grupa będzie kontynuować wykorzystanie nowych technologii i sztucznej inteligencji, po to, aby tworzyć jeszcze bardziej atrakcyjną ofertę dla klientów.

Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie SA zaprezentowała podczas gali nowe podejście w obszarze relacji z klientami: projekt „Prosto i kropka”. Jak wyjaśniła, chodzi o to, by w umowach i polisach zrezygnować z formalnych pojęć i niezrozumiałego języka. Zaprezentowała projekt 1-stronicowej polisy o przejrzystym formacie, który został wypracowany wraz z klientami. „Sukces zależy od dobrej komunikacji” – oświadczyła.

Z kolei Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU SA i PZU Życie SA poinformowała o „kolejnym ważnym partnerstwie, dzięki któremu PZU stało się obecne na rynku energetycznym w Polsce”. Jak wyjaśniła chodzi o współpracę z PGNiG Obrót Detaliczny. „Od tygodnia nasze usługi są obecne w ofercie PGNiG OD” – podkreśliła.

"Partnerstwa strategiczne to istotny element strategii Grupy PZU. Kierujemy naszą ofertę w ramach zawartych partnerstw zarówno do klientów indywidualnych jak i przedsiębiorstw. Chcemy oferować im jak najszerszy wachlarz usług charakteryzujących się wysoką jakością, które będą pomocne w codziennym życiu w każdej możliwej sytuacji" – powiedziała Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.

"Jesteśmy dumni z rozpoczęcia współpracy strategicznej z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem Obrót Detaliczny, które dociera do ponad 6 milionów gospodarstw. Dzięki temu klienci PGNiG OD, którzy skorzystają z oferty Grupy PZU, będą mogli liczyć na wsparcie fachowców w drobnych naprawach domowych" – dodała.

Na zakończenie prezes Grupy Jacek Surówka poinformował, że PZU chce stać się firmą globalną. Dlatego zaledwie kilka godzin wcześniej został podpisany list intencyjny o współpracy strategicznej w zakresie zarządzania aktywami z bankiem Goldman Sachs.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO