Przychody Citi Handlowy wzrosły o 7 proc.

Przychody w Citi Handlowy w trzecim kwartale 2019 roku wzrosły o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wyniosły 553 mln złotych. Motorem były rosnące wolumeny biznesowe. Portfel kredytowy urósł o 8 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, a depozyty zwiększyły się o 9 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 114 mln zł.
PAP/Kadr z filmu
PAP/Kadr z filmu

„Cieszy, że rosną wolumeny, nie tylko przychody. Przychody wzrosły o 7 proc. rok do roku, wolumeny o 8 proc., czyli wielkość obrotów rosła szybciej niż przychody” - powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Zarządu Citi Handlowy. Dodał, że bank odpowiada na rosnące obecnie potrzeby finansowe firm. Z kolei rozwiązania technologiczne oferowane klientom instytucjonalnym, takie jak nowoczesna platforma wymiany walut, pozwalają istotnie - o 16 proc. od początku roku - zwiększyć wielkość obrotów na rynku walutowym. 

Prezes Citi Handlowy zaznaczył, że wzrost marży operacyjnej o 14 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem wskazuje na solidne fundamenty banku. 

Kwartalny zysk netto został obciążony odpisem aktualizacyjnym w wysokości 54 mln zł w związku z przeprowadzeniem oceny finansowej klienta z branży budowlanej. 

Jeśli chodzi o bankowość instytucjonalną Citi Handlowy zorganizował 6 mld zł finansowania dla firm w trzecim kwartale. Wartość kredytów tego sektora urosła o 9 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, szybciej niż rynek, który zwiększył się w tym czasie o 6 proc. 

„Były to kredyty dla firm oraz transakcje sekurytyzacyjne, te ostanie w dużej części skierowane do niebankowych instytucji finansowych. Bank przeprowadził w tym roku sekurytyzacje o wartości 4,5 mld złotych, co odpowiadało 80 proc. takich transakcji na polskim rynku”- powiedział prezes Citi Handlowy. 

Citi Handlowy odnotował dynamiczny wzrost bankowości prywatnej. Liczba klientów zamożnych, którzy wykazują odpowiednio wysokie saldo na kontach, wzrosła o 22 proc. „Jeśli chodzi o bankowość prywatną jesteśmy trochę inni niż pozostałe banki. Istotną częścią jest bankowość indywidualna, czyli Citigold i Citi Private Client. Zakres relacji, wolumeny biznesowe z tymi klientami, w porównaniu z rynkiem masowym, są dwunastokrotnie większe” - powiedział Sławomir S. Sikora. Citi Handlowy wprowadził w trzecim kwartale br. nowe produkty, m.in. możliwość inwestowania w obligacje, w tym w obligacje zagraniczne. 

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP
 

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO