Promocja polskich produktów elementem patriotyzmu gospodarczego

Ruszyła druga edycja kampanii informacyjnej „Polski Produkt”, której nadrzędnym celem jest wspieranie polskich producentów żywności i związane z tym pobudzenie gospodarki i rolnictwa.
PAP/M. Kmieciński
PAP/M. Kmieciński

„Chcemy dotrzeć do świadomości społecznej Polaków, by pokazać im, że ich decyzje zakupowe mają ogromny wpływ na rozwój polskiej gospodarki” - powiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi, Jan Krzysztof Ardanowski na konferencji prasowej w Warszawie. Oznakowanie logiem „Polski Produkt” ma ułatwić kupującym identyfikacje towarów wytworzonych przez rodzime firmy z miejscowych surowców.

Kampania „Polski Produkt” jest realizowana przez resort rolnictwa we współpracy z krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa przy wsparciu PKN ORLEN. Koncern już od lat promuje polskich producentów na swoich stacjach paliw.

Prezes PKN ORLEN, Daniel Obajtek poinformował, że już ponad 85 proc. produktów na stacjach ORLENu zostało wytworzonych w Polsce. W jego opinii takie czempiony gospodarki jak ORLEN powinny wspierać polskie firmy. Dodał, że badania wskazują, że tak samo uważa aż 75 proc. Polaków.

„Nie ma dzisiaj nowoczesnej, silnej gospodarki, jeśli nie zbudujemy świadomości u konsumentów. To końcowy klient tak naprawdę decyduje po który wyrób sięga - zaznaczył Obajtek - A w tym wyrobie jest wszystko: zysk, pieniądze przeznaczone na innowacje, działania społeczne i rozwój firmy” – uzupełnił. Według niego, kupując polskie towary wypełniamy swój obowiązek wobec polskiej gospodarki. „Tylko wtedy stworzymy tzw. krwiobieg zamknięty. (…) Wzrost gospodarczy zależy właśnie od patriotyzmu ekonomicznego” – stwierdził prezes ORLENu.

Prezes Daniel Obajtek przedstawił też wzajemne korzyści płynące ze współpracy kierowanego przez niego koncernu z mniejszymi przedsiębiorstwami. Powiedział, że promowanie polskich firm ma też bezpośredni wpływ na dalszy rozwój PKN ORLEN. „Wzrost gospodarczy w kraju przekłada się też na wzrost ORLENU” - wyjaśnił. Z kolei producenci żywności mają dzięki współpracy z PKN ORLEN zapewnioną stabilność i bezpieczeństwo inwestowania.

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podkreślił z kolei, że polska żywność jest bardzo dobrej jakości i jest dostosowana do polskich gustów kulinarnych. „Polskie rolnictwo jest w stanie, w sposób perfekcyjny, odpowiedzieć na potrzeby kulinarne polskiego społeczeństwa” - zaznaczył szef MRiRW.

Dodał, że zakup krajowych towarów „to jest najlepszy wybór, jaki mógł się trafić polskim konsumentom”. Zdaniem Ardanowskiego „ten wybór nie tylko gwarantuje wysoką jakość w rozsądnych cenach, ale jest również tym najlepiej rozumianym elementem patriotyzmu gospodarczego”. Wyjaśnił, że towary oznaczone znakiem „Produkt Polski” są w 75 proc. wykonane z rodzimych surowców i zostały wytworzone w Polsce.

W ramach kampanii została stworzona broszura informacyjna, baner i plakat „Kupuj Świadomie”. Będzie też emitowany spot w wybranych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Dla rolników i producentów żywności zostanie przeprowadzony cykl szkoleń pod nazwą Akademia Polska Smakuje, dotyczących zasad i kryteriów przyznawania znaku „Produkt Polski”.  

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO