PKN Orlen: współpracujemy z ponad 170 polskimi producentami

85 proc. produktów sprzedawanych na stacjach PKN Orlen to produkty od polskich producentów. Nie tylko mówimy o patriotyzmie gospodarczym, ale go realizujemy – podkreślał na Kongresie 590 Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
PAP/S. Leszczyński
PAP/S. Leszczyński

Przedstawiając skalę współpracy PKN Orlen z krajowymi firmami w obszarze sprzedaży detalicznej, szef PKN Orlen podkreślał rolę tej współpracy we wzmacnianiu potencjału polskiej gospodarki.

„Dwa lata temu zdecydowałem wspólnie z zarządem, że jeżeli Orlen jest czempionem polskiej gospodarki, to musimy inwestować w polską gospodarkę, w polskie przedsiębiorstwa, żeby się nawzajem napędzać – powiedział Daniel Obajtek. - To był ambitny plan, ale ten plan wykonaliśmy. Nie tylko mówimy o patriotyzmie gospodarczym, ale go realizujemy” – zaznaczył.

Jak mówił, z tej współpracy korzyści czerpią obie strony. „Korzystanie z usług polskich producentów daje nam siłę, a my dajemy tym firmom szansę rozwoju i stabilizację, bo mogą planować, mogą myśleć o dalszych inwestycjach – wskazywał Daniel Obajtek. - Rozwój polskich producentów jest rozwojem PKN Orlen” - podkreślał.

Patrycja Klarecka, wiceprezes PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej poinformowała, że obecnie PKN Orlen współpracuje ze 170 polskimi producentami. „85 proc. naszych produktów czyli 4300 artykułów pochodzi od polskich firm albo są to produkty wyprodukowane w Polsce. W tych firmach produkcja wzrosła średnio o 9 proc.” – wyliczała, przypominając wyniki ankiety przeprowadzonej wśród współpracujących firm.

Jak zaznaczyła, PKN Orlen jest otwarty na dalsze propozycje współpracy. „Jeżeli macie pomysły, jak rozwinąć pewne produkty, przyjdźcie do nas. My zderzymy je z tym, o czym mówią nasi klienci, i postaramy się tworzyć jak najlepsze produkty na polski rynek” – zachęcała przedsiębiorców.

„To że Orlen daje szansę małym i średnim przedsiębiorcom, to nie są tylko deklaracje i my jesteśmy tego przykładem – zapewniła Małgorzata Wygonowska-Skrzyniarz, dyrektor handlowy Naturio, producenta soków. - Rozpoczęcie współpracy z Orlenem było trampoliną do rozwoju naszego biznesu. Dzięki temu rozwijamy się i wchodzimy w nowe kategorie produktów” – podkreślała.

Współpracę z Orlenem chwalił również Adrian Lach, dyrektor handlowy firmy Sekpol, producenta sękacza. „Współpracujemy z Orlenem od 2014 r. Od tego czasu firma jest w czasie bardzo intensywnego wzrostu, nasze obroty wzrosły trzykrotnie przy zachowaniu rentowności. Mam nadzieję, że nasze produkty będą wpisywać się w strategię PKN Orlen na przyszłość” – powiedział.

Podczas Kongresu 590 PKN Orlen wyróżnił kilkunastu rodzimych dostawców statuetkami. Wśród uhonorowanych były m.in. firmy Naturio i Sekpol.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

 

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO