Kristen Hare na konferencji „Media przyszłości” opowie o wyzwaniach dla dziennikarzy w erze cyfrowej

Od 2004 roku tylko w samych Stanach Zjednoczonych zamknięto 1800 lokalnych gazet, a zatrudnienie w tych redakcjach spadło przez ostatnie 10 lat o 45 proc. O sposobach na funkcjonowanie branży w warunkach cyfrowej rzeczywistości opowie Kristen Hare z Instytutu Poyntera, w ramach organizowanej przez PAP konferencji „Media przyszłości” (4 grudnia 2019).
Kristen Hare
Kristen Hare

Jak twierdzi Kristen Hare, na mapie świata przybywa miejsc pozbawionych obecności mediów lokalnych. Przy okazji zmienia się również forma ich własności. Tradycyjne rodzinne firmy ustępują miejsca mediom należącym do korporacji oraz funduszy inwestycyjnych. Wizerunek i przekaz gazet lokalnych coraz mocniej kształtuje też polityka.

Branża jednak ewoluuje i dostosowuje się do ery cyfryzacji, wykorzystując nowe kanały do rozwoju swojej działalności.

Przedstawicielka Instytutu Poyntera w ramach organizowanej przez PAP konferencji „Media przyszłości” przedstawi kilka przykładów adaptacji amerykańskich dzienników lokalnych (dużych, małych, korporacyjnych niezależnych, papierowych oraz internetowych) do funkcjonowania w nowej cyfrowej rzeczywistości.

Kristen Hare jest absolwentką Szkoły Dziennikarskiej na Uniwersytecie Missouri. Spędziła pięć lat jako autorka niedzielnego dodatku oraz jako asystentka wydawcy w gazecie „Saint Joseph (Missouri) News-Press”, a także pięć lat jako etatowy dziennikarz w „St. Louis Beacon” (stronie internetowej z lokalnymi informacjami) relacjonując takie tematy jak: imigracja, rasa, spis ludności oraz starzenie się. Spędziła również dwa lata z Korpusem Pokoju w Gujanie.

Hare jest odpowiedzialna za transformację lokalnych wiadomości dla Instytutu Poyntera. Za swoją pracę została nominowana do amerykańskiej nagrody Mirror Awards.

„Media przyszłości” to konferencja o przyszłości mediów, kierunkach rozwoju ekosystemu informacyjnego i roli innowacji cyfrowych w komunikacji społecznej. Organizowana przez Polską Agencję Prasową przy współpracy międzynarodowych ekspertów, analityków oraz managerów branży mediów i nowych technologii. W programie panele, warsztaty i spotkania profesjonalistów środowiska medialnego, technologicznego oraz biznesowego.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Więcej szczegółów na temat konferencji oraz rejestracja na stronie https://mediaprzyszlosci.pap.pl.

Źródło informacji: PAP

 

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO