Innowacje – sposobem Allegro na przekonanie Polaków do robienia zakupów w internecie

Innowacyjne rozwiązania - zarówno dla klientów, m.in. określenie dokładnej daty dostarczenia przesyłki, jak i dla sprzedawców, które ułatwiają prowadzenie biznesu - oto sposób Allegro na przekonywanie Polaków do robienia zakupów w internecie. Choć zakupy w wirtualnym świecie stają się coraz bardziej popularne, polski sektor e-commerce wciąż pozostaje daleko za peletonem w Europie.
PAP/Briefing Allegro
PAP/Briefing Allegro

Jak powiedział w czwartek Francois Nuyts, prezes Allegro, 9 na 100 zakupów w Polsce to zakupy w sieci, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest ich już 20 na 100 i ten wskaźnik stale wzrasta. „By przekonać Polaków do robienia zakupów online, musimy wprowadzać innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich jest Allegro Smart” – powiedział Francois Nuyts.

„Allegro Smart jest naszą najważniejszą innowacją i zamierzamy ją rozwijać. Za 49 zł rocznie klienci mają nieograniczone darmowe dostawy przez cały rok, przewidywalne i szybkie. Kiedy 7 miesięcy temu wprowadzaliśmy ten projekt, usługą objęte było 29 mln produktów; obecnie jest to 46 mln. Pokazuje to, jak szybko Allegro Smart przyciągnął zarówno sprzedawców, jak i klientów” – podkreślił. Od startu projektu klienci zaoszczędzili na kosztach przesyłek ponad 100 mln zł.

„Na Allegro działa ponad 125 tys. polskich firm, które sprzedają swoje produkty na naszej platformie. Robią świetną robotę i naszym zadaniem jest pomagać im w tym” – powiedział prezes Allegro.

Nowym narzędziem dla sprzedawców będzie wprowadzony jeszcze w tym roku panel do analizy prowadzonej sprzedaży „Jakość mojej sprzedaży”. Pozwoli sprzedawcom porównywać się z konkurencją i poprawiać jakość obsługi.

„Allegro oferuje im ogromny wybór. Mamy 102 mln ofert, a każdego dnia ta liczba się zwiększa o 90 tys. nowych produktów” – mówił Francois Nuyts.

Poinformował on również, że Allegro planuje w tym roku wprowadzenie innych innowacji, m.in. wyszukiwania wizualnego, które pozwoli wyszukać produkt na podstawie zdjęcia, które zrobimy telefonem komórkowym. Pojawią się także dalsze oferty kredytowe, zarówno dla sprzedających – na rozwijanie działalności - jak i dla kupujących, w tym płatności odroczone nawet o 30 dni. Obecnie Allegro oferuje już produkty finansowe tj. leasing czy kredyt odnawialny. Inne nowości to pełne śledzenie przesyłki z gwarantowanym czasem dostawy, dostawa tego samego dnia lub następnego (w wybranych lokalizacjach), a także kontakt telefoniczny z konsultantem.

„Rok 2018 był udany dla całego polskiego handlu detalicznego, również dla branży e-commerce. Szacuje się, że sprzedaż detaliczna w 2019 zwiększy się o 5,7%, a sprzedaż na rynku e-commerce – o 13,3%. W ciągu roku liczba nowych firm sprzedających produkty za pośrednictwem platformy Allegro wzrosła o 16 tys. do 125 tys. Spowodowało to imponujący wzrost liczby dostępnych ofert – z 70 mln do 102 mln (styczeń 2018 r. w porównaniu z lutym 2019 r.).Był to ekscytujący rok, ale 2019 będzie jeszcze lepszy” – oświadczył w rozmowie z PAP prezes Allegro.

Allegro to jedna z największych firm handlowych w Europie. W serwisie zarejestrowanych jest 21 mln kont, codziennie klienci kupują na platformie ponad 1,2 mln produktów.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

 

POBIERZ MATERIAŁ I PUBLIKUJ ZA DARMO